خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/22 - 18:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحتی:

صداوسیما از فضای مجازی برای تعاملی شدن آموزش‌‎های تلویزیونی استفاده کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به نکاتی درباره آموزش‌های تلویزیونی از شبکه آموزش اشاره و تأکید کرد: صدا و سیما باید برای تعاملی شدن فضای آموزشی برنامه‎های تلویزیونی از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کند.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تدریس دروس مقاطع مختلف از شبکه آموزش صدا و سیما پس از تعطیلی مدارس به علت شیوع همه گیر ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه این تعطیلات نابهنگام بود، این اقدام که برای اولین بار  از سوی آموزش و پرورش و صدا و سیما صورت گرفته، جای تقدیر دارد.



آموزش‌های ویدئویی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین کلاس درس باشد



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس  شورای اسلامی افزود: در عین حال باید چند نکته را مد نظر داشت که آموزش‌های ویدویی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین کلاس درس باشد اما اقدامی است در این جهت که دانش آموزان در اقصی نقاط کشور مفاهیم و مضامین درسی را فراموش نکنند و دروس برای دانش آموزان یادآوری شود.



پخش زنده تدریس از شبکه آموزش ضرورتی ندارد



وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی نکات و انتقادات نیز نسبت به شیوه تدریس‌ها از شبکه آموزش وارد است که می‌توان به اصرار برای پخش زنده این برنامه‌ها لزومی ندارد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از ایرادات وارده به نحوه تدریس دروس در شبکه آموزش که باید مورد اصلاح قرار گیرد، تمرکز بر موضوعات جزئی در طول تدریس است در صورتی که در مدت زمان 20 دقیقه‌ای طول یک برنامه تلویزیونی و در شرایطی که دانش آموز نمی‌تواند سئوالات خود را مطرح کند، تدریس و پرداختن به جزئیات، دانش آموز را بی رغبت می‌کند.











فرهاد فلاحتی


 



صداوسیما برای تدریس تمام کتب درسی از ظرفیت سایر شبکه‌ها استفاده کند



فلاحتی با تأکید بر اینکه صدا و سیما می‌تواند از ظرفیت سایر شبکه‌ها نیز برای تدریس به دانش آموزان هم استفاده کند، افزود: در شرایطی که بسیاری از مسابقات ورزشی به دلیل شیوع کرونا لغو شده می‌توان از ظرفیت شبکه ورزش برای تدریس دروس تربیت بدنی یا از ظرفیت شبکه قرآن برای تدریس دروس دینی و اخلاقی استفاده کرد تا تمامی کتب درسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس شود.



وی تصریح کرد: برای تعاملی شدن فضای آموزش نیز باید از فضای مجازی استفاده کرد ولی صدا و سیما برای بهره گیری از این فضا هیچ گامی نداشته تا این فضای تعاملی ایجاد شود.



فلاحتی یادآور شد: از سوی دیگر وزارت ارتباطات می‌‎تواند با ایجاد یک بستر مناسب شرایطی را برای ارتباط آموزشی معلم و دانش آموز را فراهم کند و برای نمونه معلمان عزیز مکلف شوند تا در این فضا به تدریس بپردازند و رفع اشکال کنند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: ایجاد چنین فضایی حتی پس از تعطیلی‌های ویروس کرونا نیز برای تعطیلی‌ها در زمان آلودگی هوا یا بارش برف می‌تواند کمک حال آموزش و پرورش  باشد و از نگرانی‌ها در خصوص کاهش ساعات آموزش در مدارس سراسر کشور بکاهد.



بیشتر بخوانید:





پایان پیام

  • کد خبر : 295992
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار